Tijd voor elkaar

Wil je meer begrijpen over de liefde? Schrijf dan in op een Houd me vast-Programma.

Zoals je weet, schrijf ik graag over relaties en communicatie. En wat kom ik keer op keer tegen? Stellen die gaan beseffen dat ze tijd voor elkaar moeten maken, maar zich laten meeslepen door de waan van de dag en het ritme van de week.

Hoezo uitgeblust in je vakantie, hoezo burn-out? Je kunt je kinderen, je sociale omgeving of werk altijd voor laten gaan, maar op welke plaats staat je partner eigenlijk. Staat diegene in je top 3? Wauwwww ….!

Weet je wat en waarom dat onder elke blog-mail staat??
It’s all about choices!
Mijn enige doel met dit blog is dat je nu eindelijk gaat kiezen voor wie je lief is.
Laat het nou gewoon gebeuren, en laten de gevolgen er nou gewoon maar eens zijn! Durf je de oefening aan te gaan voor 3 maanden? (Vooruitlopend op jouw resultaat, zou het wel eens kunnen zijn dat je er tijd mee gaat winnen, er productiever door wordt en vooral meer compassie gaat voelen voor veel meer mensen! …Sorry, ik ga te snel …

Hier volgt de handleiding met slechts 4 punten om je partner met stip op 1 te krijgen:

  • Be an original!
    Breng op de eerste dag dat je partner vrij is ontbijt op bed.
    Afhankelijk van je situatie (bijvoorbeeld als hij of zij laat thuiskomt) is een bittergarnituur, of een met zorg uitgekozen kaasplankje met port ook prima. Het gaat er om dat het verrassend is. Sowieso is verrassen altijd heilzaam, hoe oud we ook zijn. Dit punt is net zo simpel als moeilijk. OntbijtDe moeilijkheid is er een definitieve keus voor te maken. Dus: dat jij er een gewoonte van maakt te verrassen!! Mogelijk is je partner hier totaal niet mee bezig! Maar jij kunt de keus maken. Begin dus maar geduldig met hetgeen hierboven staat: sapjes, beschuitjes.. Doe het gewoon, zonder dit te benoemen. Laat de ander het maar ontdekken, dat je een tandje ‘liefde’ hebt bijgezet!
  • Plan je week:
    Schrijf in jullie gezamenlijke agenda 2 afspraken per week van tenminste anderhalf uur. Er mag hooguit 4 dagen tussen zitten.
    Het werkt het beste dit gelijk maar tot 6 weken vooruit de doen. Hoe verder weg, hoe meer ruimte in de agenda’s.
    Ziezo, die staan!
    Deze tijd besteed je aan elkaar. Dus niet aan tv, sociale media, kennissen, boekhouding of ander praktisch werk, zelfs niet aan je hobby’s.
    Praat, wees nabij, stil zijn is ook prachtig, zoek verbinding.
    Heb je al iets gelezen waarvan je dacht, mmmm… dat is nieuw …? Natuurlijk niet.
  • Be committed:
    Tijd voor elkaar is dus een keuze en vraagt 2 dingen: commitment en oplossingen. Kom niet met smoesjes als 2 ondernemingen, 4 kinderen en weet ik wat. Dat staat niet in de weg. Je overtuigingen staan in de weg. Commitment is factor 1! Oplossingen zijn er in overvloed. Soms moet je vragen stellen aan je ouders, vrienden, wie ook, en soms kost hulp wat geld. Dus?
  • Creëer een ritueel:
    Wat zeer verbindend kan werken is (het ontwikkelen van) een ritueel:
    Bij het weggaan je partner altijd een kus/zoen geven;
    Eten met kaarslicht, altijd;
    Een lief memootje schrijven, dat je partner leest voor ze naar haar werk gaat of  thuiskomt; …

Wat is je relatie je eigenlijk waard? En … wat heb jij eigenlijk op het spel staan als het om je partner gaat?? En … wat heb je nog meer op het spel staan als het met jullie fout loopt?

Habbit nr. 3

Uit het fantastische filmpje over de 7 Habits of highly effective people (Covey).

Let m.n. op Habbit 3 !

————————————————————————————-

Geef een reactie